Eidul Adha

Tahun nie Hari Raya Qurban jatuh pada 6hb Nov..(ahad), of coz BAKAU AU4 pun ada buat ibadah qurban.. tapi tahun nie delay sehari lepas raya. tak tahu kenapa... 10 ekor lembu & 1 ekor kambing dikorbankan. Malam raya plak takde buat takbir rumah ke rumah mcm biasa, paklang hujung rumah tu usul kan buat pot luck jer. so, ada la khemah depan umah aku, bertakbir la beramai-ramai... open lorong le kitaorg mlm tuh. meriah la kan... makanan pun ngam² jer... terbaik la.
Tahun nie berkesempatan plak aku solat hari raya di surau.. pergh!!! lama giler tak jemaah kat surau menjak ado anak kecik.

Tiap kali ke surau, mata aku mesti melilau mencari kawan aku sejak sekolah rendah dulu. (walaupun duduk setaman, tapi tak penah jumpa pun...) akhirnya, dapat jugak jumpa kali nie. solat pun sebelah menyebelah jer. tapi tak bertegur pun... aku takut salah org, dia pun takut salah org. Sudah nye aku suruh mak aku yg tanya... mmg betul la itu kawan yang aku cari selama nie... hampir 23 tahun kitaorg tak jumpa... pergh!!! meleleh air mata dipagi raya weh... touching beb!!!
rupanya dia pun cari aku jugak... asal dia ke surau jer, jenuh cari aku. sampaikan penah dia tanya jaja pasal aku... rupanye dia mengajar kat sekolah agama kat umah kitaorg tu jer... ustazah si jaja rupa nye. jaja plak lupa nama aku, klu tak... lama dah jumpa dengan kau Fariza... insyallah, lepas ni kita jumpa lagi...

0 comments: