Telemuvee KasihBumi

Kasih Bumi mengisahkan dua rakan baik yang dalam diam mempunyai perasaan sayang tetapi terlalu ego dan segan untuk menunjukkannya. Apabila masing-masing mengaku, hubungan yang dahulunya baik kini menjadi suram. Lakonan hebat Bront Palarae, Nabila Huda, Norkhiriah...


Malam tadi layan telemovie cite ni ditv9. best... teringat pulak kisah dulu, masa muda... zaman layan chatting Alamak.Com... pergh! best giler. siap attend gathering lagi kau. seronok sngt-sngt.
nnt nak buat entry pasal tu. skrg nak cite berkisah dgn telemovie ni dulu.
Lebih kurang mcm cite aku ler.. sipi-sipi....cuma beza time pertengahan cerita.

mula dulu aku baik dgn sorang chatter ni, nickname dia Sparco. sblm tu aku baik dgn budak² dia yang lain. siap aku nak ngorat member dia nie. tapi dgn sparco nie lain sikit, aku blh layan sembang berjam-jam mcm orang berchinta kau. seminggu skali mesti call. sembang mcm dia tu boifren aku...(padahal aku dh ckp siang-siang nak ngorat member dia.)

Dgn sparco blh sembang byk benda. siap gaduh-gaduh manja lagi kau...every time birthday siap beli & poskan birthday card lagi...dah sampaikan semua geng dia cop kitaorg nie bercouple dah nie. hahahhaaa.. la
wak sungguh.
dan yang paling best aku kenal dia dulu sblm kenal en.suami aku tu itew... tapi iye la.. dah nama bukan jodoh aku dgn dia kan... sepanjang perkenalan aku dgn sparco kitaorg pernah jumpa hanya 3 kali jer... ada je halangan nak jumpa asal dia turun KL.
(mana nak temu jodohkan...:(

masa wedding aku dia datang tau dgn geng² Ipoh dia... tp time wedding dia, aku tak pegi pun... (sedih kut... hahahhaaa)
Masuk tahun ni kira-kira genap dah 14tahun perkenalan kitaorg. Mula dari alam maya ke alam realiti. Berbual, bersembang, bergaduh... tapi tak pernah bicara soal hati masing-masing.
Aku sangat-sangat sayangkan persahabatan aku dgn dia...
(woit, en.suami aku kenal dan pernah jumpa dah pun... hehehehe.. jgn pikir aku curang yer...cuma aku je takde kesempatan nak kenal bini dia... dan yang kebetulan nye pulak, bini dia adalah anak buah jiran rumah belakang mak aku daa... hahahhaa.. kecik betul donia nie.)


Even masing-masing dah bina famili sendiri, harap-harapnya kita
kawan hingga hujung nyawa kita. Happy friendversary kawan!!!


Buat Mohd Azwan Abd.Rahman, friendship forever!!!

0 comments: