Duit Raya...

Raya kita nie dah sinonim dgn duit raya kan. Klu takde duit raya, kira tak meriah la raya. Dalam sampul tu tak kisah ler berapa RM nye kan. klu dapat besar, rezeki le. klu dapat yg sikit... alhamdulillah. tak didik anak-anak 'sibuk' dengan duit raya nie. dapat je bagi mami.. (mami la yang untung kan.. hahahahhaaaa)
Every year acik ateng akan beri duit raya pada adik beradik & ipar duai di open house umah ain... tahun nie cuma dapat RM 6 jer.. dan yang paling untung skali En.Suami ler...dapat RM 50... sampul raya acik ateng ada pelbagai nilai RM yang akan dipilih oleh Aris & Co.. ikut nasib la dapat berapa kan. hehehehe...
Menjak adib dah pandai nilai 'RM' nie.. sibuk gak dia nak mengira duit raya dia. tapi jgn kira depan orang hoccay. nnt baba dia akan naik angin. sebab nye baba tidak suka akan situasi demikian. dan jgn dibawa duit itu ke hulu ke hilir... pun tidak digemari oleh baba mereka. 
Anak² dah plan nk beli apa dengan duit raya mereka...(takde chance le mami nak melanje duit raya mereka itu... hahhahahaa) tunggu rajin, baru g survey apa yg mereka mahukan. 

koleksi sampul raya yang anak-anak dapat

tebalkan... ni baru anak 2... klu ramai anak? lagi ler tebal kan... jom beranak lagi!!!
 

0 comments: