SPECIAL PROJECT ...

Tu hari kata nak cite pasal special project kan? Itu project by my beloved elder sister la... 
Before this, akak aku ni elok je keje opis... gaji pon sodap... hmmm... tah mana silap nye, dia kata maleh dah asik nak kena pressure dgn bos dia...(keje dgn bos, mmg la mcm tuh kan.. dah gaji ko bosar, keje pun kompom la bosa scope nye...)
Dengan gagah nye, dia mula buat lunch food delivery by her own... sekali tu buat, dia mcm agak² surrender... (iye la.. dah ko cari bahan mentah, masak, kemas, pastu nk deliver makanan... korang pikir klu tak kuat semangat, ko boleh ker nak teruskan???) 
Aku dok encourage dia kata dia blh buat... cuma kena rajin. 

Agak nye, hasil perbincangan dgn adik bradek yang lain.... (aku tak termasuk dlm senarai lah..... sedih wooo:-() akak aku teruskan usaha dgn dibantu dgn adik² yg lain...

Alhamdulillah... dapat bertahan jugak usaha diaorg. Masa 1st month dulu, agak goyang jugak la... biasa la, benda baru...
wpun adik beradik, memasing ada kerenah sendiri, ada mcm² pendapat...

Masuk bulan ke 2 ni, masih lagi dpt order drp kastemer... Syukur, Alhamdulillah! 
Walaupun aku tak termasuk dlm senarai adik bradik BEKAL, aku doakan diorang berjaya... sambil tu aku tolong promot jugak dekat bdk² area off aku ni... klu ada kesempatan, aku tolong jugak mana yang patut... tapi takde la nak beria, nanti kata aku menyibuk jer plak... dah le nama tak masuk senarai kannn???... kang buat kata orang jer... sedih!

Korang jengah FB BEKAL yer... insha Allah, makanan nye dijamin bersih, HALAL dan SEDAP. Air tangan akak aku ni, insha Allah la... menjadi... sambil² tu mak enchek pun tolong sama.. lagi le poweng kannn... rugi wooo klu tak rasa.... 

Menu nye bukan nasi jer tau... ada jugak laksa, kuew teow kungfu, nasi impit, memacam lagi la...
Kalau korang nak buat jamuan pun, buleh gak hire kitaorang ... inshaAllah harga sangat berpatutan!

Antara MENU:-
  


  




Antara feedback customer:-
      

  

Ni kira generasi ke-3 la drp keturunan Nyaie Gemuk yang buat bisnes makanan ok.
Arwah Nyaie dulu pun buat jualan ... jual pelbagai jenis kuih...
Then, makcik² ku pun ada yg buat ketering sambil buka gerai makan, ada jugak yg dpt tender kantin sekolah, kantin U kat UTM Johor sana...
Ni turn adik bradik aku plak sambung legasi ni...
Insha Allah, dipanjangkan rezeki sambung dgn anak² pula ye.

Moga Allah makbulkan doa dan dipermudahkan segala urusan. Ameenn..

#mehpmkalaunakorder
#homecooked
#murahlagisedap

0 comments: