KAU PERGI

 Allahuakhbar!

Pilih tajuk yang sama dengan Safidah... baru je update PERGI  perihal kematian Arwah Wak Misai... kali ni giliran En.Somie. 😒😒😒😒




Tak sempat lagi nak update story birthday dia on 2/3/2022 tu ari... tup-tup tarikh 4/3/2002 Allah dah jemput dia semula...


😒😒😒😒


Macam tak percaya yang En.Somie saya dah takde... pergi buat selama-lamanya. Selama ni dia cuma pergi 'keluar' dengan kawan-kawan, geng office, sedara mara... tapi lepas tu, dia pulang semula ke pangkuan saya.... tapi kali ni, dia dah kembali ke PenciptaNya... dan tak ada lagi disamping saya dan anak-anak... Allahu! 

Semua orang tak percaya yang dah dia meninggal dunia bila aku khabar kan thru Whatsap... sebab dia tak sakit (sakit tenat, sakit yang berpanjangan)..

Aku sendiri pun tak percaya yang dia dah takde... Setiap malam, sebelum tido... aku pasti belek semula gambar masa dia dlm 'Emergency Room - HKL' hingga gambar saat dikafankan untuk aku pastikan yang.... En.Somie aku dah takde..πŸ˜•πŸ˜•πŸ˜•.

Mula la air mata deras mengalir... bila dak MokMok tengok aku dah mendung... terus dia peluk, cium bertalu-talu... walaupun dia tak ucap apa-apa... tapi kelakuan dia tu, menyatakan "Mami, jgn nangis... aqib ada!!!" 😭😭😭 Allahu, touching sungguh.

Umur dia baru 8 tahun... tapi dia lagi kuat daripada Mami bila hadapi situasi mcm ni... Entah lah... tak tahu nak cakap mcamana... belum cukup kuat untuk meluahkan lagi rasa kehilangan hingga terbit rasa kerinduan yang teramat sangat... 


Mohon Allah kuatkan hati... sabarkan jiwa... kental semangat untuk terus kuat dengan ujian, dugaan yang Allah berikan.

Terima kasih Allah... tunjukkan kekuasan Mu dengan asbab kematian suamiku.

Banyak lagi ilmu yang perlu dicari untuk melengkapkan diri untuk bertemu dengan MU.


Buat Suamiku yang dikasihi,

Terima kasih atas segala-galanya. Mohon ampun selama kita hampir 20tahun bersama melayari kehidupan sebagai suami isteri. Semua rencah kehidupan ada dalam kehidupan kita berdua..

Moga aku tabah, diberi kekuatan dan kesabaran selagi ada hayat untuk mendidik anak-anak menjadi soleh dan solehah.

Dan semoga kita berjumpa lagi di syurga Firdausi tanpa azab dan hisab.


Kini aku menjadi SEPI SEORANG PERINDU...


0 comments: