KEBESARAN ALLAH

Nak simpan cerita kat sini...



Pagi tadi sebelum pegi kerja... kemain laju singgah ke Giant Tmn Pertama tuh. Sebab bos dah bagi duit nafkah bulanan kan.. harus la soping terus. Kengkonon nak beli stationeries jer la. Sekali bila dah pegi area supermarket tuh.. almaklum la kan.. penuh la troli kiter ni wak.

Bila nak loading barang, mai la sorang budak ni.. bawak la pop corn.

Explain la dia baru lepas habis belajar, baru nak belajar jual-jual ni.. ikut hati memang malas la aku ni nak membeli.. apa tah lagi pop corn tu.. memang tak le...
Sambil masukkan barang, sambil la dengar dia menceceh...tapi bila tengok dia dengan berpeloh-peloh tu, kesian la plak.. terus la beli juga. 

Start engine kereta, mula bercakap sensorang diri.. 'tak pe la... tolong budak tu... aku permudahkan urusan dia, nanti Allah permudahkan la urusan aku pulak ya... bila Allah nak bantu tu, aku pun tak tahu... aamin...' boleh kau... aku cakap sendiri macam tu.


Lancar la perjalanan ke office... tibaah nyaaaa....!!!





Dah sampai area MRT Kepong, baru aku perasan.. dan... aku baru tertengok kat meter petrol tu.. kau rasa??? minyak keta aku dah paras E weh.... aku lupa dowh!


Allah! memang malam semalam dah niat nak isi dulu.. tapi biasa la.. Junaidah.. esok la.

Sekali aku terlupa...


Aku terus jer perati meter tu... nape tak turun-turun dari E tu eh? Jauh gak tu dari Keramat ke Aman Putri ni.. 40kilo gak tu... aku memang tak lepas pandang dah meter tu. Gila la...


Memang Allah permudahkan la urusan ari nie... dengan lancar ke office. Dengan minyak macam tak terusik langsung... 


Allahuakbar!... memang amazink wooooi...  memang Allah bantu la.

Terus insaf jap... 




Moral of the story, 
Bila Allah nak balas apa kebaikan atau keburukan yang kau buat... tak payah tunggu akhirat.. kat dunia lagi Allah boleh beri.


Jangan lekeh dengan bantu orang.. nak-nak bila kau ikhlas kerana Allah. memang Allah bagi on da sport beb... Syukur sangat.


So, 


Be good people gais...



*Balik nanti jgn lupa isi minyak keta gaisss.😅😅😅

0 comments: