Nenek's Birthday.

Besday Nenek (my MIL) sebenarnya semalam (6hb), tapi kitaorg buat awal. aku anak beranak plan mmg nak celebrate birthday dia tahun nie. Ingat nak buat kat Jln Kuching dgn all sibling belah en.suami. (iye la, asik belah aku jer kan buat makan²...) kali ni aku konun-konun nye nak plan dgn BIL jer, Tapi tengok kureng respon jer.. (bini dia kan dah bersalin... ishhh! patut le)...
So, en.suami ckp, klu dah niat aku mcm tu... buat jer... ala kadar... jamu je sapa yg ado... mlm minggu tu, bawa makanan yang aku sediakan.. seharian aku kat dapur ari sabtu tu.. (perghhh! letih siot) dah siap masak & packed, lepas magrib... beli kek... terus bawak ke gombak (pasal nenek lepak umah nenek yah... so, celebrate kat situ jer...) kebetulan dpt anak buah baru, anak buah yg lelain pun ada kat gombak, meriah la birthday nenek kali nie....
aku sediakan, spaghetti bolognese, chicken chop & mushroom sauce, coslow salad, fried fries, cheesy wedges, tak lupa utk dessert buatkan fruit cocktail. (aku sediakan sensorang tau, dibantu oleh anak bujang ku....bab memasak nie, mmg dia suka.. tolong salutkan ayam dlm tepung.. suka sgt dia, babah la yg tak suka pasal habis bertabur tepung 1 dapor... wakakakkaka.. tensen je en.suami, pasal diakan yang kena kemas nnt... yahooo)
Sampai gombak dalam pukul 9 p.m mcm tuh, kemas
kan meja... makan.... semua cam tak cayo jer aku yang prepared semua food tuh, especially my MIL la.. (dia tak tau yg menantu dia ni leh masak... wakakkaka, pasal aku kan selama ni tau makan jer klu balik umah dia... hahahha) asik cakap ni mesti order or beli kat mana-mana.... hahahahha
Semua puji makan yg disediakan adalah S.E.D.A.P! hahahha.. dah memang sedap pun.. pasal nak kasi orang makan, mesti la yg sedap-sedap k
an.. klu dah tau tak sedap, baik beli maaa...
Dah settle makan, baru potong kek utk besday gurl...(terbalik la acara kitaorg, patut potong kek dulu... ) tak per la, yang penting... makanan sedap, dan semua org happy dan kenyang perut....



Untuk Nenek,


*Tiada gambar utk dijadikan bahan bukti, pasal M.A.L.A.S nak bersnappy bagai... hahahaha...

0 comments: