Hmmm.... bebel eh???

Susah bila ada masalah, (iye, itu ujian untuk kita)
tapi kita pendam.. pendam.. pendam...! dah terlampau lama rendam dalam hati... waktu memberontak pun menjadi. manusia ni bukan maksum kan. sampai satu tahap, dah tak tersimpan, tak terbendung dek hati dan perasaan... 

tapi tak dapat juga luahkan. abis apa lagi yang boleh dibuatnya??? mengadu pada ALLAH ITU SUDAH PASTI, tapi kita ni PERLU juga ada partner untuk berbual bg mengurangkan lagi kepedihan hati... 

tapi tak tau pada siapa? pada ibu? tak mungkin kot untuk susahkan hatinya untuk mendengar masalah anak dan mengheret ibu tua itu bersama memikirkan masalah itu. 
ayah? lagi la tak kot kan... :)
adik beradik? hmmm... kadang-kadang pun ada rasa terpinggir, inikan pulak nak berkongsi cerita bermasalah... 
dengan rakan? mcm mana kalau tak punya rakan untuk yang selalu kongsi masalah itu? kawan bersembang saja-saja bertanya kabar itu mungkin ada... yang bersembang untuk berkongsi masalah tu... hmmm.. TIADA! 
suami? suami pun tak layan mcmana layanan seorang sahabat dengan sahabat yang lain... dia lebih kepada kawan untuk bersama, tapi tak punya ruang untuk yang tersayangnya? habis, bagaimana??? 
sudah nya? 

yup!!!

SENDIRI LAH !!! 

ada masalah, ada ketidak kepuasan hati, ada kesedihan, ada stress.... 
pendam sendiri. menangis sendiri, dan akhirnya PUJUK DIRI SENDIRI. tapi sampai bila boleh bertahan??? bila dah tak habis pikir, habis waras, tunggu jer la keputusan yang bakal dibuat. sama ada POSITIVE @ NEGATIVE nye keputusan itu, ia untuk redakan perasaan diri sendiri.

(nanti nya tunggu jer la apa cakap-cakap orang sekeliling tentang keputusan yang diambil. baik +ve @ -ve keputusan itu, ia adalah muktamad... dan mungkin ia tidak akan berpaling lagi... buat selamanya...)

...ingin meluahkan semua nye, tapi tak terdaya... bantu aku YA ALLAH!... pendam lagi!

1 comments:

@dieLa said...

Nape mummy...? Meh cite ngan mak la meh...